5 km

náročnost   1 (nízká)

pěšky, na kole

Kulturní dům - lanovka Klínovec - Klínovec vrchol

NA KLÍNOVEC (nejen lanovkou)

Na vrchol Klínovce vás po 3 km dlouhé cestě pohodlně vyveze lanovka. Uveze také lyže i kola, takže se můžete vyhnout nepříjemnému stoupání. V zimě je svah okolo lanovky i na severní straně Klínovce hojně využíván lyžaři. Pro nejmenší je přímo u stanice lanovky připraven lyžařský kolotoč, kde se mohou učit základům lyžování a jízdě na vleku za dohledu zkušených instruktorů. V létě vás lanovka vyveze za zajímavými výlety v okolí Klínovce i do Německa. Na cyklisty čekají upravené cyklostezky a pro ty náročnější profesionální sjezdová trať pro horská kola.

alternativa 1

4 km

náročnost   1

Pokud si chcete výlet zpestřit, vyjeďte si autobusem do obce Boží Dar a odtud se vydejte na vrchol. Stačí před bývalým hraničním přechodem uhnout vpravo a po cca dvou kilometrech opět doprava. Nechce se -li vám po silnici, odbočte za hotelem Praha doprava. Lesní cesta vás provede po lyžařské louce Neklid kolem Šedé skály k restauraci U můstku. Zpět do lázní vede červená značka (7 km z kopce).

alternativa 2

7 km

náročnost   3

Lanovku nemusí využít všichni. Pro náročné turisty i cyklisty je k dispozici lesní cesta k vrcholu. Od Kulturního domu se vydáte do kopce k restauraci Panorama a dále na Suchou (viz výlet DÍVČÍ SKOK,SUCHÁ) k restauraci Pod Klínovcem (860 m n. m.). Po levé straně minete pohledem lyžařský můstek a budete stoupat dále k rybníčku. Cesta uhýbá prudce doleva nahoru a vyvede vás na táhlý hřeben s úžasným výhledem do údolí Suché, směrem na Karlovy Vary a na Doupovské vrchy.

Nejvyšší hora Krušných hor - Klínovec (1244 m n. m.) - patří k přírodním dominantám Jáchymovska. Protože se zde drží sníh nejdéle v republice, je také pravým rájem pro všechny milovníky zimních sportů. Na vrcholu najdete nejenom památnou rozhlednu z roku 1884, ale také 80 m vysokou telekomunikační věž a hotel - nejstarší a nejvýše položenou budovu v Krušnohoří. Před druhou světovou válkou se zde mohlo ubytovat až 112 lidí. Nyní je však hotel zavřený a společně s kamennou rozhlednou čeká na svého zachránce.

Zajímavost
Rozhledna na Klínovci (24 m) započala svou historii již v roce 1817, kdy vrchol začali navštěvovat lázeňští hosté z Karlových Varů. Vstupné bylo 10 krejcarů.

KOLEM KLÍNOVCE NA KOLECH

Trasa Dámská
Z vrcholu Klínovce sjedete po sjezdovce Dámská k hotelu Nástup. Odtud vede několik krásných tras: směr Měděnec (možná návštěva štoly), Kovářská (Muzeum letecké bitvy nad Krušnohořím) nebo Loučná (hraniční přechod). Zpátky se nechte i s koly vyvézt severní sedačkovou lanovkou nebo dojeďte po silnici na Boží Dar.

Klínovecký okruh po "Pašerácké cestě"          (18 km, náročnost 2)
Kousek pod vrcholem Klínovce se napojte na zelenou cyklostezku, která vás povede přes klínovecké sjezdovky. Po napojení na Pašeráckou stezku se dostanete nad Neklid a Boží Dar. Za krásného počasí se tu před vámi otevřou nádherné výhledy na Krušné hory.